środa, 19 listopada 2014

Koty srebrzyste.

























Mamy cztery odmiany srebrzystych kotów: szynszylowe (nazywane również muszlowymi), cieniowane, dymne oraz srebrzyste pręgowane. Wszystkie cztery umaszczenia mają jedną wspólną cechę – na każdym włosie są partie pozbawione barwnika (białe) i partie zabarwione. U futrzaków muszlowych kolor obejmuje 1/8 długości włosa. U kotów srebrzystych cieniowanych – 1/3 długości włosa. U zwierząt o dymnym umaszczeniu – 2/3. U srebrzystych pręgowanych zaś każdy włos jest w prążki. Odpowiedzialność za srebrzyste umaszczenie u kotów ponosi allel I. Nos i poduszeczki łap są czarne.

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe podejście do kociaków i muszę stwierdzić, iż ja dlatego je cenię. Pasuje mi także wiedza o rasach kociaków https://abc-kot.pl/rasy-kotow/ ponieważ wiem, iż jest ich cała masa. Zresztą kto z nas nie ceni sobie takich słodkich kociaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem wszystkie kociaki są bardzo ładne i ja większość z nich uwielbiam. Jednak na ten moment pozostała mi w pamięci rasa kociaka bengalskiego https://abc-kot.pl/kot-bengalski/ która jak widzę, wygląda całkiem fajnie. W moim przekonaniu to będzie następny kot którego zaadoptuję do siebie do domu.

    OdpowiedzUsuń