wtorek, 18 listopada 2014

Koty rude.


























Allelu O, czyli orange warunkuje rude umaszczenie. Antagonistą allelu O jest allel o (non-orange), który decyduje o nie-rudym umaszczenie.Efektem spotkania się tych dwóch alleli jest  umaszczenie szylkretowe. Ruda kotka natomiast zawsze musi mieć dwa allele O. Nos i poduszeczki łap są w kolorze różowym lub ceglanym.
Hodowcy, którzy hodują rude koty mają trudne zadanie, ponieważ uzyskanie jednolicie rudego futra okazuje się być nie lada wyzwaniem. Wiele rudzielców ma bowiem na swym futerku pręgi, mniej lub bardziej widoczne, choć wcale nie posiadają genu warunkującego pręgowane umaszczenie.  

1 komentarz:

  1. Mi się podobają rude kociaki i jak widzę to jest ich dość sporo. Tym bardziej, że dla mnie dachowiec jest bardzo ładnym kotem i sama mam takiego u siebie w domu. Staram się o niego dbać najlepiej jak potrafię więc mam nawet furminator https://sklep.germapol.pl/pl/furminatory-dla-kota.html który pomaga mi w utrzymaniu ich sierści w należytym porządku.

    OdpowiedzUsuń